Like me

giovedì 16 dicembre 2010

Tiramisu

Ieri a fost ziua sotiorului mei scump si din meniu nu putea lipsi tiramisu. E desertul lui preferat si de cate ori il intreb ce vrei dulce?? ce desert vrei sa fac?? raspunsu e cam mereu: tiramisu.
E un desert foarte bun si e si destul de rapid de facut.
Ingrediente: 500 gr mascarpone, 3 oua, 3 linguri zahar, savoiardi, cafea, rom, cacao amara




Separam albusurile si galbenusurile. Cele 3 galbenusuri le batem cu 3 linguri de zahar pana obtinem o crema consistenta. Amestecam apoi la galbenusuri mascarpone si continuam sa batem pana se amesteca totul foarte bine. Punem crema la frigider si intre timp batem albusurile spuma. O data obtinuta spuma, scoatem crema de la frigider si adaugam spuma cu o lingura de lemn amestecand mereu. Nu trebuie sa amestecam energic.
Intr-o farfurie mai inalta punem jumatate ceasca de cafea ( eu o fac foarte tare de aceea pun si putina apa) si cativa stropi de rom ( cantitatea de rom depinde de gusturile fiecaruia, deci fiecare pune cat doreste). Intr-o tava mare incepe sa punem piscoturile trecute initial prin cafeaua cu rom. Si aici depinde de gustul fiecaruia: cine vrea poate doar sa treaca piscoturile rapid prin cafeaua cu rom, cine nu si le prefera mai moi le lasa putin mai mult. Dar sa nu uitam ca dupa jumatate de zi la frigider consistenta se schimba, piscoturile devin oricum mai moi si mai pufoase, chiar daca nu au fost tinute foarte mult in cafea.
Realizam primul strat de piscoturi dupa care punem crema. Mai punem un strat de piscoturi trecute prin cafea si inca un strat de crema. Mie imi ajung piscoturile si crema pentru 2 straturi. Deasupra se pune cacao amara ( pentru uniformitate eu folosesc sita mica). Eu il faceam mereu dupa masa si il papam seara, dar e mult mai bun dc sta 12-24 ore la frigider. De data asta l-am facut marti seara si l-am papat miercuri seara. A fost tare tare bun, si mai e si pentru seara asta ;).


 


Nessun commento:

Posta un commento