Like me

lunedì 13 dicembre 2010

Tarta cu mere

In sfarsit am hotarat care sa fie prima mea reteta. Noua ( mie si sotului) ne place foarte mult aceasta tarta, e mai fresh asa si pentru mine sunt niste combinatii ,pe care pana acu 2 luni cand am facut-o, nu le vedeam impreuna.
Aluat: 200 gr faina, 50 gr faina de gris, 100 gr unt, 30 gr zahar, 1 ou, sare, putin zahar vanilat (pentru cine prefera se poate pune si putina coaja de lamaie)
Umplutura: 4-5 mere, o lingura de unt, 2 linguri de zahar, scortisoara


Sa incepem cu aluatul. Desi se poate face doar cu faina, eu nu am mai avut faina alba si am pus faina de gris. Am descoperit ca este mult mai bun asa si mai fraged. Eu fac asa : amestec faina cu zahar si un varf de sare, deasupra pun untul taiat cubulete si las putin sa se inmoaie ( nu foarte mult, untul trebuie sa ramana tare). Incep sa framant totul si apoi adaug oul si framant din nou. Cand aluatul este gata se pune 15 minute la frigider, pentru a deveni mai consistent ( pentru ca apoi sa il putem intinde bine in tava).
Sa trecem la mere. Curatam merele, le taiem cubulete destul de mici. Eu le calesc intr-o tigaie destul de incapatoare. Punem untul in tigaie, merele cubulete, zaharul si scortisoara. Incepem sa le calim invartind mereu pana obtinem un fel de crema de mere.
Initial eu vroiam sa fac o prajitura cu mere, de aceea am calit merele. Dar sotiorul meu imi spune ca el prefera aluatul crocant de tarta, dar merele erau deja calite. Eu merele calite le vad in placinta, iar in tarta vad doar fructe, dar  am zis ok, hai fie, fac aluatu de tarta si vad cum vine combinatia asta.
Sa continuam. Scoatem aluatu din frigider si il intindem bine intr-o tava de tarta , care mai intai o ungem cu ulei si faina.Gaurim aluatu cu furculita si il bagam la cuptor. Cand e gata lasam putin sa se raceasca si adaugam merele calite.
Acum vine partea interesanta. Mi-am zis, daca tot e tarta atunci sa o facem tarta pana la capat. Si asa am hotarat sa pun deasupra gelatina. Eu am luat gelatina praf ( instructiunile sunt scrise pe plic). Si uite asa am pus si gelatina peste aceasta asa zisa tarta de mere. Am lasat sa se raceasca bine dupa care am pus-o la frigider.
 Cand am gustat aceasta tarta pentru mine a fost o mare supriza. Nu m-am asteptat deloc sa fie atat de buna si de fresh. Sotioru  a fost si el placut suprins si i-a placut foarte mult.  De atunci tot asa cere ca desert hehehe si eu nici nu as putea fi mai bucuroasa.
Pentru inceput la capitolul poze stau mai prost, pentru ca eu am facut mereu poze la sfarsit nu si pe parcurs, dar promit sa incep sa fac poze pentru fiecare faza a retetei.




2 commenti:

  1. Yummy..Ce bine arata! Felicitari si sa ne incanti cu cat mai multe bunatati

    RispondiElimina
  2. mersi siss...te asteptam pe la noi sa te rasfatam cu multe bunatati:P...pupi

    RispondiElimina