Like me

lunedì 13 dicembre 2010

Painica

Paine am inceput sa fac de curand. Nu prea aveam chef de dospit, de asteptat, de una alta. Pana prima oara cand am facut si am realizat ce usor e si ca nu trebuie sa stai langa aluat pana creste, intre timp pot face altele. Aluatul cu care am facut painica e si aluatu pe care eu il fac pentru pizza.
Aluat : 250 gr faina, 100gr faina de gris, 3 linguri ulei, 250 ml apa, 1 lg zahar ( eu prefer sa nu pun), pliculet de drojdie, sare ( dc drojdia nu e sarata)
Amestecam faina cu sarea, zaharul si drojdia. Cream un vulcan din faina si in mijloc punem uleiul. Amestecam cate putin cu o lingura de lemn si incepem sa punem si apa. Amestecam totul pana obtinem un aluat omogen. Recunosc ca eu nu prea le am cu lucratul aluatului, asa ca prefer doar sa amestec bine bine cu o lingura de lemn. Asta e tot. Se acopera vasul cu un stergar, prosop si se lasa la dospit. Eu il las cam o ora -o ora jumate, depinde si de drojdie. Dupa ce aluatul a crescut imi ung bine mainile cu ulei si transfer aluatu din vas intr-o tava inalta ( eu folosesc aceeasi tava ca pentru pandispan). Il acopar din nou cu prosopul si il mai las jumate de ora la crescut. Cand bagam painea in cuptor, acesta trebuie sa fie cald. Eu las painea la cuptor cam o jumatate de ora. Depinde de cat de puternic e cuptorul, dar oricum putem verifica mereu in ce stadiu e. Scoatem painea, o punem pe un prosop si o infasuram bine de tot. Sotul meu nu e un mare fan al painii, dar painica asta a apreciat-o foarte mult, parca parca ar fi papat-o toata.





Nessun commento:

Posta un commento