Like me

mercoledì 8 febbraio 2012

Tort Curcubeu

Nu prea stiam eu ce tortulet sa fac, tot ce imi zicea Luna e ca vroia frisca. Nimic altceva. Plimbandu-ma dintr-un site in altul am dat din greseala peste acest tort colorat. 
Reteta mi-am creat-o eu din experientele anterioare;). M-am folosit doar de idee.
Blat: 100g ciocolata alba, 150ml lapte, 175g unt, 150g zahar, 3oua, 1/2plic praf de copt, 70ml smantana dulce, colorant alimentar pentru dulciuri( toate culorile) -ajunge pentru 3 straturi ( avem nevoie de cantitate dubla pentru tort)
Crema: 250g ciocolata alba, 350ml smantana dulce 
Frisca: 2 cutii de frisca lichida sau un plic cu frisca praf+lapte
Incepem prin a topi ciocolata alba in lapte si lasam la racit. Intr-un vas mare amestecam untul cu zaharul pana obtinem o crema pufoasa. Adaugam ouale, unul cate unul si amestecam bine. Faina o amestecam cu praful de copt si adaugam peste untul batut cu oua. Adaugam ciocolata topita si smantana si amestecam bine totul. 


Aluatul astfel obtinut il impartim in 3 parti cat de cat egale. Daca vrem straturi mai subtiri se poate imparti in 4. Deci acum vom aveam 3 sau 4 boluri cu compozitia pentru blat. Adaugam 2-3 linguri de colorant in fiecare, depinde de intensitatea pe care o dorim. Eu am avut rosu, albastru, galben si verde. Pentru portocaliu si mov am combinat culorile.




O data coapte straturile o luam de la capat, pentru ca 3-4 straturi nu sunt de ajuns. Facem din nou toata compozitia si de data asta folosim alte culori. Pana la urma nici nu conteaza daca impartiti in cantitati egale sau nu, arata bine si cu un strat mai subtire si unul mai gros.
In final vom aveam straturile: rosu, portocaliu, galben, verde( inchis,deschis), albastru, mov, roz.


Pentru crema topim ciocolata alba in smantana si lasam la racit.
Eu frisca am facut-o cu un plic de praf si 450ml lapte. Aici depinde oricum de ce folositi si de instructiuni;).
Nu este un tort greu de facut, dar e nevoie de rabdare pentru facut si copt. Eu am avut doar 2 tavi, deci am facut cate 2 straturi o data. Au fost in total 8.
Petrecerea a fost duminica. Eu blaturile le-am facut vineri seara, sambata dimineata crema si seara am umplut tortul, iar duminica dimineata am facut frisca, am lasat-o o ora la frigider dupa care am imbracat tortul si l-am pus la frigider. Inainte sa il acopar cu frisca, am taiat toate marginile sa fie totul uniform. 




Am facut si doua "tablite" din ciocolata alba pe care am scris "LUNA" si "BUON COMPLEANNO".

Cu marginile puteti face bilute/bombe pe care le puteti da prin cacao sau prin zahar colorat. Eu am facut si si, iar pitica mea m-a ajutat. Crema e deja, deci tot ce trebuie facut e sa sfaramati aluatul si sa formati bilele. 



Poate pare simplu doar acoperit cu frisca, dar asta era ideea: sa para totul simplu si cand se taie tortul sa se vada surpriza:P


O sa fiu sincera: au fost copilasi care l-au mancat un doi si altii care doar au gustat. In general celor mari a placut. Mie mi-a placut si l-as mai face cu drag, dar nu stiu daca o sa mai am atata rabdare hehehheheh. Oricum daca vreti ceva deosebit si cu un super efect, vi-l recomand:)

Nessun commento:

Posta un commento