Like me

mercoledì 22 febbraio 2012

Musaca de cartofi cu carne de curcan

Musacaua era una dintre mancaricile mele preferate. Dar de mult nu am mai mancat musacaua mamei mele. Recunosc ca de cand sunt la "casa mea" nu am incercat sa fac, dar acum nu stiu cum si de ce, poate ingredientele pe care le aveam in fata, m-au determinat sa o fac.
Recunosc este o varianta mai light si usor diferita de cum o face mama mea.
Ingrediente: 5-6 cartofi medii, 300g carne curcan, 150g legume ( eu folosesc congelate pt ciorbe), 4-5lg sos de rosii, 2 oua, o lingura iaurt, o lingura faina, sare, piper, ulei, patrunjel


Mai intai intr-o tigaie cu putin ulei calim legumele. Eu folosesc legume cubulete congelate. Sunt vreo 15 legume pentru ciorbe si imi plac pentru ca sunt de toate. Carnea eu o tai in bucatele foarte mici.


Dupa ce se calesc putin legumele adaugam carnea si lasam pana se face. Nu trebuie sa fie super prajita carnea, pentru ca oricum vom pune totul la cuptor. Cand e gata punem sare, piper si putin patrunjel proaspat/uscat.



Cartofii ii curatam, ii spalam si taiem in rondele foarte subtiri. Sosul de rosii il amestecam cu o lingura de ulei, sare, piper.
Eu am folosit o tava rotunda cu un diametru de 22-24cm. Ungem tava cu sosul de rosii si acoperim cu un strat de cartofi. 



Deasupra punem carnea cu legumele si acoperim totul cu sosul de rosii. Mai adaugam un strat de cartofi. Ingredientele ar trebui sa ajunga la fix. 



Adaugam o cana de apa ( nu neaparat sa acopere totul) si punem in cuptorul preincalzit. Lasam pana observam ca s-au inmuiat cartofii. 


Intr-un castronas punem ouale, iaurtul si faina si batem totul bine. Adaugam sare, piper si patrunjel. Nu am pus alte condimente sau ierburi aromatice pentru ca am preferat sa aiba un gust natural si simplu de cartofiori si restul ingredientelor.











Cand vedem cartofii sunt cat de cat facuti, adaugam oul batut pe toata suprafata. 


Lasam pana cand oul este copt, chiar putin rumenit.


Eu tin minte ca la mama imi placea cu putina smantana, deci daca aveti la indemana va recomand. Daca nu, este bun si iaurtul.


Pofta mare!!! si sper sa va placa chiar daca nu esti reteta clasica de musaca.

Nessun commento:

Posta un commento