Like me

lunedì 13 dicembre 2010

Paine neagra

Dupa ce in sfarsit am reusit sa fac painica, am zis ia sa incerc sa fac paine din faina integrala asta pentru ca noua ne place mai mult. Am mers la cumparaturi si am inceput sa caut pe raftul cu faini. Tot cautand si cautand, ochii imi cad pe un ambalaj diferit: negru. Citesc: paine neagra, faina din 7 cereale + seminte de floarea soarelui si susan; am ramas surprinsa pentru ca nu ma asteptam sa gasesc asa ceva, era mai mult decat as fi putut cere. Si unde mai pui ca in ambalajul de 1 kg de faina mai sunt si doua plicute de drojdie. Excelent!!!! Idea ar fi ca poti sa faci 2 painici dintr-un kilogram de faina. Eu in schimb fac altcumva.
Poate trebuia sa incep spunand ca locuiesc in Italia, deci toate produsele pe care le folosesc sunt de aici. Dar si daca nu puteti gasi exact acest tip de faina, se poate combina faina integrala sau neagra cu seminte si obtineti cam acelasi lucru.
Ingrediente: 400 gr faina neagra, 1 pliculet drojdie, sare, 2 linguri de ulei( eu prefer de floarea soarelui), 250-300 ml apa



Se amesteca toate ingredientele ( sarea nu e necesara daca va place mai dulce). Se lasa la dospit intr-un vas acoperit cu un prosop timp de o ora si jumatate - doua ore. Se transfera in tava si se mai lasa o jumatate de ora la crescut. Se baga la cuptor( acesta fiind deja cald) si se lasa cam o jumatate de ora. E mai greu de observat cand e gata pentru ca fiind faina neagra nu prea iti dai seama daca painea e arsa sau nu. Trebuie mereu verificat. Painea este foarte buna  si gustoasa, iar semintele sunt nemaipomenite cand dai de ele ( mai ales cele care sunt in coaja).

Nessun commento:

Posta un commento