Like me

lunedì 23 gennaio 2012

Muffins cu ciocolata

Acum ceva vreme, cred ca prin noiembrie am postat o reteta de muffins cu cacao. E posibil ca cineva sa aiba cacao in casa, iar altcineva doar ciocolata. Asa ca acum va fi cate o varianta pentru fiecare.
Ingrediente: 100g ciocolata neagra, 275g faina, 5g praf de copt, 1vf bicarbonat, 1vf sare, 150g zahar, 175g unt, 3 oua, vanilie, 150ml lapte
Pt crema: 40g unt, 100g zahar pudra, vanilie, 15-30ml lapte
O sa incep prin a va spune ca a fost prima reteta la care Luna mea m-a ajutat mult de tot: a amestecat, a invartit, a sfaramat... tot ce a putut face a facut si poate tocmai pentru ca eram asa bucuroasa am uitat sa pun laptele. Hhahahahhahaha, da am uitat sa pun laptele. Mi s-a parut aluatul destul de consistent, da nu am realizat pe moment de ce. Oricum sunt foarte bune si fara lapte, doar ca a doua zi sunt cam uscate si tari. Deci, e decizia fiecaruia daca vrea sa puna lapte sau nu...ideea e ca se poate si fara.
Pai incepem prin a topi ciocolata pe bain-marie. Dupa ce s-a racit bine lasam la racit.
Intr-un bol mare amestecam faina, praful de copt, bicarbonatul, sarea si zaharul. Adaugam ciocolata topita si racita, untul si vanilia. 



Cu un mixer, blender ( ce aveti) batem totul bine pana obtinem un aluat omogen. Apoi adaugam unul cate unul ouale si la sfarsit adaugam laptele,daca vrem.



Punem in forme si apoi in cuptorul preincalzit. 



Lasam cam 20-25 de minute, verificand bineinteles cu scobitoarea daca sunt coapte sau nu.


Intre timp facem crema cu care vom decora sau unge prajiturelele. Nimic deosebit: intr-un bol punem toate ingredientele si amestecam totul bine cu mixerul/blenderul. Acoperim bolul cu folie de plastic si lasam deoparte pana cand prajiturile vor fi reci. 


Ca idee in plus: eu nu am acoperit fiecare muffin cu crema, dar cele neacoperite (pentru ca a doua zi erau cam prea uscate) le-am sfaramat, amestecat cu crema si facut bilute/bombe. Le-am dat prin cacao amara si uite asa am facut un alt desert delicios. De asta am zis ca nu e o problema daca nu a fost laptele, ca s-au mancat oricum.


Inca ceva, poate prajiturele nu o sa vi se para foarte dulci, dar nu uitati de crema. Impreuna sunt perfecte;)

Nessun commento:

Posta un commento