Like me

giovedì 12 gennaio 2012

Cuib de viespi

De cand ma tot gandesc la minunatiile astea si in sfarsit m-am hotarat sa le si fac. Recunosc le-am facut dupa cum m-a dus pe mine capul fara sa am o reteta exacta, stiam oricum in mare cam de ce e nevoie.
Ingrediente:  400g faina, 3lg zahar, 1vf sare, 1 plic de drojdie, 1ou, 3lg ulei, lapte caldut
Pt umplut: 3lg unt,1lg zahar, esenta de lamaie, stafide daca vreti
Pt uns: 120ml lapte, 2lg zahar, vanilie
Intr-un bol mare punem toate ingrediente uscate: faina, zaharul, sarea, drojdia si amestecam totul. Facem o gaura si turnam uleiul si oul si amestecam incetul cu incetul cu o lingura de lemn, adaugand laptele si continuand sa amestecam pana obtinem aluatul. Lasam lingura deoparte si lucram aluatul cu mainile pana obtinem clasica bila de aluatl. Lasam la dospit in bol, acoperind cu un prosop.
Eu am lasat vreo 2-3 ore cred, aveam altele de facut asa ca nu am prea tinut cont de un timp anume. 
Lucram aluatul si apoi pe o suprafata plata si cu farina intindem aluatul pana obtinem o foaie subtire cam de 1 cm. 


Frecam untul cu zaharul si cu esenta si ungem tot aluatul. 


Rulam foaia de aluat si apoi taiem felii cam de 2cm. Asezam intr-o tava cu hartie de copt, lasand spatiu intre ele. 


Mai lasam o jumatate de ora sa creasca putin si apoi punem in cuptorul preincalzit(foc mediu). Intre timp pregatim laptele cu zaharul si vanilia. Scoatem tava si pe fiecare cuib turnam cam o lingura de lapte dupa care le punem din nou la cuptor pana se rumenesc. 


Daca vrem sa luceasca frumos la ungem cu 2 linguri de zahar amestecate cu 1 lingura de lapte. Ungem cu o pensula imediat cum le scoatem din cuptor si lasam sa se raceasca. 



Eu am facut si cateva bilute cu stafide prin ele. Au fost tare bune si abia astept sa stiu ce parere aveti.



Nessun commento:

Posta un commento