Like me

lunedì 24 gennaio 2011

Bigne (choux)

Nu stiu de ce, dar pentru mult timp m-am ferit sa fac bigne. De fapt stiu, prima oara cand am facut nu mi-au venit deloc bine si de atunci nu am mai facut. Saptamana trecuta mi-am luat inima-n dinti si am facut bigne. Am fost suprinsa sa vad ce minunatie am realizat. Ii multumesc surioarei mele care m-a ajutat.
Ingrediente: 10lg de apa, 100 g unt, 100g faina, 3 oua, 1/2 lg zahar, 1 varf de sare
Se pune apa la fiert cu untul, zaharul si sarea. Dupa ce untul s-a topit de tot se lasa totul putin sa dea in fiert. Se ia de pe foc si se pune toata faina deodata amestecand bine pana se obtine o pasta cremoasa. Se lasa putin la racit dupa care se adauga ouale unul cate unul. Nu se pune al doilea ou pana cand primul nu s-a amestecat bine de tot cu crema. Si la fel si cu ultimul ou.
Am intins hartia de copt pe tava si pe urma am pus aluatu cu seringa ( gen margarete), dar se poate folosi si o simpla lingura. Ideal ar fi sa lasati ceva spatiu intre ele pentru ca cresc foarte mult.
Pentru a le umple putem sa taiem un capacel si sa punem crema inauntru sau fara a le taia facem o gaura cu seringa.







Nessun commento:

Posta un commento