Like me

lunedì 18 giugno 2012

Painici cu lapte

Am tot auzit aici prin Italia de "panini al latte"( painici cu lapte), dar nu am facut pana acum. Intr-o zi, vrand sa schimb putin reteta am incercat. In loc de apa, am pus lapte si rezultatul a fost nu bun, ci foarte bun.
Ingrediente: 450gr faina, 1lingurita zahar, 1/2 plic drojdie, sare, 3 lg ulei de masline si vreo 200-300 ml lapte ( nu stiu exact, eu pun pana se face aluatul)
Intr-un bol mare punem faina, zaharul, sarea si drojdia si amestecam totul bine cu o lingura de lemn. Facem gaura in mijloc si turnam uleiul amestecand incontinuu. Incetul cu incetul adaugam si laptele, invartind mereu. 


Cand nu mai e usor de amestecat, renuntam la lingura de lemn si incepem sa lucram aluatul cu mainile..
Framantam bine aluatul pana obtinem cunoscuta mingiuta de aluat. Ungem mingiuta si bolul in care e cu ulei. Acoperim si lasam 30 minute la crescut. Dupa cele 30 de minute framantam iar aluatul. Formam bile cam cat un ou si le punem in tava de cuptor, acoperita cu hartie de copt. Ungem fiecare bila cu lapte si lasam 2 ore la crescut. Inainte sa le punem in cuptorul preincalzit le mai ungem o data cu lapte.


Lasam painicile la copt pana se rumenesc bine.


Eu m-am distrat si cu putin aluat am facut niste bastonase, unse cu putin ulei si pus deasupra sare mare si oregano.


Bune bune de tot, mi-a parut rau ca nu am facut mai multe.
Siss astept cu nerabdare sa imi spui ca ai facut;)

Nessun commento:

Posta un commento