Like me

lunedì 25 giugno 2012

Gris cu lapte si cirese/dulceata de cirese

Stiu ca e cald afara, dar nu va gandit la grisul aburind pe care il mancam seara cu putina cacao deasupra si zaharul care se topeste incet incet. Varianta asta o lasam pentru la iarna.
Eu acum va propun o varianta rece si proaspata.
Ingrediente: lapte, gris, zahar, cirese/ dulceata de cirese
O sa va zic sincer ca habar nu am cantitatile. Eu pun laptele pe foc, pun grisul si amestec. Eu am un gris foarte fin, daca si voi il aveti la fel va recomand sa il puneti inainte ca laptele sa fiarba. Altfel se fac foarte multe cocoloase. 


Amestecam amestecam pana da in fiert, mai lasam putin si luam de pe foc. Zaharul eu de obicei il pun la sfarsit dupa gust si putina vanilie.
Am zis mai sus ca va propun o varianta rece, dar ma corectez si va zic ca va propun doua variante.
1.Gris cu lapte si dulceata de cirese 
Eu pentru reteta asta folosesc forma de muffin de silicon, dar cred ca merge si din alt material. De altfel, se pot folosit si mici boluri, canite. Pe care le udam inainte de a le umple.


Facem asa: intr-o forma pune o lingura de gris, o lingurita de dulceata si acoperim cu gris. Lasam la racit si apoi punem in frigider.


Un desert ma racoros si gustos in perioada asta eu nu cunosc. Ca sa nu vorbim de simplicitatea si rapiditatea realizarii:) sau de putinele calorii si grasimi din acest desert;).
Din formele de silicon se scot foarte usor, dar chiar si din alte forme. Dam putin cu un cutitas pe margine si gata.


2.Gris cu lapte si cirese proaspte
Daca nu vreti mici forme cu dulceata, am o alta idee de data asta cu cirese proaspete.
Spalam ciresele, le taiem pe jumatate si scoatem samburii. Punem ciresele pe o tava, mai inalta, una cate una cu partea taiata in jos. Turnam grisul peste, lasam la racit si apoi la frigider. Se poate consuma ca o prajitura taiata in bucati.


Voi ce varianta alegeti?? Eu le-am incercat pe amandoua si vi le recomand pe amandoua:)










Nessun commento:

Posta un commento