Like me

mercoledì 2 maggio 2012

O noua tarta cu mere

Aveam chef sa pregatesc ceva bun ieri, dar nu prea aveam mare lucru in casa. Dar, stiti ce?? Nici nu e nevoie de cine stie ce ca sa putem pregati un desert delicios.
Deci, ce putem face cu: 200 g faina, 250 g unt, 3 mere si 80g zahar??? O super tarta cu mere:)
Intr-un bol mare punem faina amestecata cu un varf de sare. Adaugam untul(200g) taiat in bucatele si framantam pana obtinem multe firimituri. Pentru a obtine aluatul omogen adaugam 4 linguri de apa rece. Formam o bila de aluat, o acoperim cu folie de plastic si punem in frigider.
Merele le curatam si le taiem cuburi. Le punem intr- farfurie si le stropim cu putina esenta de vanilie si esenta de lamaie ( sau chiar putin lamaie).


In tava pe care o vom folosi pentru tarta, punem zaharul la topit si cand se caramelizeaza adaugam restul de 50 g unt.




Dupa ce obtinem caramelul adaugam bucatile de mere si punem putin scortisoara (daca vrem si avem).
Scoatem aluatul din frigider si intindem o foaie cu care apoi acoperim merele.





Punem in cuptorul preincalzit pana se rumeneste. Apoi lasam la racit.

Ar fi trebuit sa o rastorn, dar aluatul mi-a iesit super fraged ( aproape ca un foietaj) si nu ar fi tinut merele, asa ca am lasat-o asa si doar am pus deasupra siropul scurs.


E una dintre cele mai bune si fragede tarte pana acum. Ca sa nu mai zic de parfumul imprastiat in casa.
Ca idee in plus: eu am folosit 80 g zahar si mi/ni s-a parut foarte dulce. Deci, daca vreti mai putin dulce folositi doar 50 g.


Oricum trebuie neaparat incercata....e un desert pe cat de simplu, pe atat de gustos si aromat.

Nessun commento:

Posta un commento