Like me

mercoledì 23 maggio 2012

Maioneza nimerita

Recunosc ca am incercat de cateva ori sa fac maioneza, dar cu nici un rezultat. Ba se taia, ba se taia sau se taia hehehehhe. Am incercat cu blenderul, cu telul. Ce-i drept nu am un mixer, stiu ca la inceputuri mama mea facea cu lingura de lemn si apoi cu mixerul. Oricum ii iesea o minunatie.
Intr-o zi, pregatind compozitia pentru muffin, am observat ca punand la un loc oua, ulei si zahar pot obtine o crema gen maioneza. Hmmmm, mi-am zis cine stie daca merge si pentru maioneza si am incercat.
Ingrediente: 1ou, ulei, sare, piper, lamaie
Intr-un bol/ pahar (ingust) punem galbenusul si ulei ( cam o lingura doua) si un varf de sare. Incepem sa batem cu blenderul si adaugam ulei putin cate putin. Dupa care la un moment dat adaugam albusul. PUUFFF se umfla dintr-o data si iese o maioneza super. Adaugam cativa stropi de lamaie, inca putin sare si ulei si batem in continuare. Oricum gustam si vedem de ce mai e nevoie. Eu am facut o maioneza simpla, stiu ca unii pun mustar sau chiar  otet, eu nu.



Cine stie sa faca maioneza ca la carte, felicitari dar pentru cei ca mine care pana acum nu au reusit le recomand aceasta metoda rapida.
Tin sa spun ca sotiorul meu, care mereu mi-a spus ca lui nu ii place maioneza facuta in casa a fost impresionat si i-a placut mult. Deci e de incercat!!!

2 commenti:

  1. Eu nu prea agreez maioneza, de nici un fel dar imi place tare mult textura obtinuta.Cred ca o sa incerc la un moment dat :)

    RispondiElimina
  2. daca nu iti place, iti dai seama ca poti sa sari peste reteta asta:P....dar in cazul in care vrei sa faci pt altii, poti incerca:)

    RispondiElimina