Like me

venerdì 5 ottobre 2012

Tort-praji cu mar

Stiu ca v-am propus o gramada de retete cu mar, dar imi place mult. E un fruct la indemana, care nu lipseste niciodata de la mine din casa si stiu ca indiferent cu cel il combin e mereu un succes.
Bineinteles ca nu pot sa fac mereu aceeasi tarta cu mere sau aceeasi placinta cu mere, nu imi sta in fire:P. Trebuie sa schimb mereu ceva, sa incerc ceva nou.
De data asta aveam in minte un mic tort cu mere, dar a iesit ceva intre tort si prajitura.
Ingrediente: 4mere, 1lg zahar, scortisoara, sucul de la o portocala, 3oua, 3lg zahar, 3lg faina, vanilie, 100g ciocolata neagra.
Intr-un bol batem albusurile cu un varf de sare, iar in altul amestecam galbenusurile cu zaharul si vanilia. Iar apoi adaugam faina si praful de copt, dar STOP!!!! ce facem cand realizam ca nu avem praf de copt?? si nici bicarbonat?? si nici amidon???....nimic, continuam si speram sa iasa bine oricum hehhehe..eu asa am facut:)
Daca aveti praf de copt puneti jumatate plicutet, daca nu continuati fara;)
Adaugam albusurile batute peste compozitia galbenusurilor si amestecam cu o lingura de lemn, incet incet. Pana obtinem o compozitie omogena. Ungem tava de tort cu ulei si tapetam cu faina. Turnam compozitia si punem in cuptorul preincalzit. Lasam la foc mediu-puternic pana devine putin rumen.
Intre timp pregatim merele. Le curatam si le taiem cubulete mici. Le punem intr-o cratita la calit cu zaharul si sucul de la o portocala. Lasam pe foc pana scade toata zeama si merele devin moi. Adaugam scortisoara si dupa ce tot sucul a scazut, mai lasam un pic merele la calit pana se prajesc un pic.
Ciocolata o punem la topit pe bain-marie cu un strop de lapte.
Lasam totul la racit: blat si mere. Eu initial vroiam sa tai blatul in 2, sa umplu cu merele si apoi peste al doilea strat de blat sa torn ciocolata topita, dar blatul desi a crescut initial s-a lasat foarte mult. Imposibil de taiat in 2, asa ca am pus merele peste si apoi am acoperit cu ciocolata topita. Lasat sa se raceasca putin ciocolata si apoi la frigider.


Va recomand aceasta varianta, pentru ca este minunat sa simti marul moale si pufos acoperit de stratul crocant de ciocolata. E foarteee bun!!!
Se zice ca invatam din greseli, dar uneori si dintr-o greseala poate iesi ceva bun;)
Sper sa va placa si astept parerile voastra.


Imi cer scuze pentru lipsta pozelor de pe parcurs, dar fiind convinsa ca am pus toate pozele in calculator am sters totul de pe camera heehhee. Se mai intampla. Sorry.

Nessun commento:

Posta un commento