Like me

martedì 11 dicembre 2012

Desert "din greseala"

Am vrut sa fac ceva si a iesit altceva. Chiar daca la inceput m-am cam suparat, am gasit rapid rezolvarea.
Am avut mereu o problema cu bigne. O data imi ies bine, de 3 ori nu. Nu cresc, nu se umfla. Se restrang si se usuca. Dar viata merge inainte :P si exista rezolvare pentru orice, vorbesc in special in bucatarie.
Ingrediente: 65g faina, 150ml apa, 50g unt, 2 oua; budinca vanilia, budinca cafea, glazura cu cacao ( 2lg zahar pudra, 2lg cacao, 1lg ulei, 2-3 lg apa fiarta)

Punem apa intr-o craticioara si punem pe foc. Adaugam untul si lasam pana se topeste. 


Cand s-a topit, luam de pe foc si turnam toata faina amestecand bine de tot si rapid, pana cand se formeaza o crema care se dezlipeste cu usurinta. 


Lasam sa se raceasca si apoi adaugam ouale batute cate putin. Adaugam si amestecam, adaugam si amestecam. 


Cu seringa (o lingura, o punga taiata) formam bigneurile si le punem pe o tava unsa cu apa.  


Se lasa spatiu intre ele, pentru ca in mod normal cresc bine de tot (doar la mine nu!).


Punem tava in cuptorul preincalzit cam 20-30 minute, pana se rumenesc. 
Pregatim budincile. Sincer, eu am facut crema cu faina. Am zis budinca pentru ca e mai rapid si mai usor.
Initial aveam in gand un profiterol, dar fiindca bigneurile nu s-au umflat am schimbat reteta: si in loc sa umplu bilele cu crema, am umplut crema cu bigne hehehhehe.
Pentru glazura amestecam zaharul pudra cu cacao si uleiul si apoi adaugam apa fierbinte amestecand bine(plus putin rom).


Cateva bigne le dam prin ciocolata, cateva le lasam simple.


Luam 4 pahare si punem straturi: bigne date prin ciocolata, budinca de vanilie, bigne, budinca de cafea, glazura.





Recomand sa puneti desertul acesta delicios si cremos o ora la frigider. 
E incredibil de bun si gustos si cremos si ciocolatos :P


"Din greseli invata omu" asa e vorba, dar uneori greselile nu sunt de aruncat, ci de folosit ;)

Nessun commento:

Posta un commento