Like me

domenica 6 febbraio 2011

Tort Luna

Azi este ziua fetitei mele. Luna implineste 2 anisori. Eu mi-am pus tot sufletul in acest tortule, sper sa ii placa macar sa il vada pentru ca de mancat stiu ca nu se omoara cu dulciurile. O sa ne bucuram de tort noi, cei mari. Tin sa mentionez ca este primul meu tort in absolut.
Ingrediente
*pt blat : 5oua, 160g zahar, 80g faina, 2lg amidon (potato starch)
*pt crema: 370g iaurt de fructe de padure( sau orice alt fel de fructe), intaritor, 2 felii ananas si suc din conserva
*pt glazura: 200g ciocolata menaj, 100ml lapte, 100g unt, 1lingurita ulei
*pt frosting: 100g unt, 100g philadelphia, 60g zahar pudra, vanilie, coloranti alimentari
Incepem cu blatul. Avem nevoie de doua boluri mari si inalte. Separam albusurile de galbenusuri. Amestecam faina cu amidonul. Batem mai intai galbenusurile cu jumatate din cantitatea de zahar, pana obtinem o crema pufoasa. Batem si albusurile cu restul de zahar pana devine o crema consistenta si daca intoarcem vasul nu cade. Amestecam galbenusurile cu 2 linguri de albus batut, dupa care adaugam faina amestecata cu amidonul. Nu mai folosim blenderul cu tel ( sau mixerul) ci folosim o lingura de lemn cu care amestecam de sus in jos. Dupa ce adaugam toata faina, amestecam totul cu albusul batut. Rezultatul este o crema foarte pufoasa si consistenta. Punem hartia de copt pe fundul tavei si rasturnam totul in tava. Punem la cuptor, foc mediu, maxim o jumatate de ora. Lasam la racit si pe urma scoatem blatul din tava.












Pentru crema am folosit iaurt cu fructe de padure si intaritor. Acesta l-am luat dintr-o cutie de tort cu iaurt, care se face la rece. Batem bine cu mixerul dupa care am adaugam cateva bucatele mici de ananas si am amestecat cu o lingura de lemn.




Blatul l-am taiat in 2 si l-am insiropat cu sucul de ananas. Crema de iaurt am intins-o pe primul strat si am acoperit cu al doilea. Dupa care am pus tortul la frigider.


Trecem la glazura, pe care o facem pe bain-marie. Punem 100ml lapte si ciocolata la topit. Dupa ce s-a topit ciocolata adaugam untul si amestecam incetul cu incetul. Inainte de a folosi glazura punem o lingurita de ulei si amestecam bine. Uleiul ii da luciu. Turnam glazura peste tort. Ideal e sa punem tortul pe un gratar si sub el hartie de copt, asta ca sa putem recupera glazura. O data acoperit tot tortul il punem din nou la frigider. Garantat ca se intareste nu atat de tare incat sa se crape.








Pentru frosting amestecam toate ingredientele si le batem bine cu blenderul. Dupa care am impartit cantitatea in doua. Intr-un vas am pus putin colorant albastru si galben, iar in celalalt colorant rosu. Amestecam totul bine si punem la congelator pentru cateva ore. Dupa care il mutam in frigider. Eu tortul l-am facut ieri si de decorat azi. Deci frostingul a stat peste noapte in frigider.

Pentru ornat am avut fete de animale. La capitolul decorat, ornat fiecare face ce ii place si in modul in care ii place. Nu existe reguli.





Acesta este tortuletul pentru fetita noastra minunat, pe care o iubim din tot sufletul nostru. La multi ani Lunica!!!!!!




Tortul a fost delicios. Combinatia: crema de iaurt dulce-acrisoara cu ciocolata fina si frostingul a fost absolut superba. Totul fin si cremos, dar nici prea dulce nici prea acrisor. Va recomand sa incercati acest tort, care e un deliciu si pentru cei mici si pentru cei mari.




Nessun commento:

Posta un commento