Like me

lunedì 7 marzo 2011

Bigne 2 (sarat)

Eram hotarata sa fac clasica reteta de bigne, dar m-am trezit ca nu mai aveam unt. Stiam ca se poate face si cu ulei, asa ca am incercat cu ulei. Am pus putin mai multa sare si am decis sa fac bigne pentru o reteta sarata.
Ingrediente: 10lg de apa, 100 ml ulei, 100g faina, 3 oua, sare
Se pune apa la fiert cu uleiul si sarea. Lasam pe foc pana da in fiert. Se ia de pe foc si se pune toata faina deodata amestecand bine pana se obtine o pasta cremoasa ( e posibil sa fie nevoie de putin mai multa faina pentru ca folosim ulei). Se lasa putin la racit dupa care se adauga ouale unul cate unul. Nu se pune al doilea ou pana cand primul nu s-a amestecat bine de tot cu crema. Si la fel si cu ultimul ou.
Am intins hartia de copt pe tava si pe urma am pus aluatul cu seringa ( gen margarete), dar se poate folosi si o simpla lingura. Ideal ar fi sa lasati ceva spatiu intre ele pentru ca cresc foarte mult.
Pentru a le umple putem sa taiem un capacel si sa punem crema inauntru sau fara a le taia facem o gaura cu seringa.
Au iesit mai bune decat ma asteptam. Aceasta reteta cu ulei in loc de unt e ideala pentru o umplutura sarata.
Eu le-am taiat capacelul. Cateva le-am facut cu crema de branza si sunca, iar altele cu parmezan si sos de rosii. ( au iesit ca niste mini pizze)

Nessun commento:

Posta un commento