Like me

giovedì 29 novembre 2012

Tarta cu mere (aluat brisee)

De cate ori am facut tarta cu mere ( indiferent de ce fel de tarta era) am folosit aluat dulce. Dar, intr-o emisiune la tv am facut ca e recomandat ca la tarta cu mere sa se foloseasca aluatul sarata: aluat brisee (pate brisee).
Ingrediente: aluat brisee, 6 mere, 2lg zahar, scortisoara, lamaie, 3-4 biscuiti, unt/ulei
Deci, facem aluatul brisee. Putem folosi fara probleme in loc de unt, ulei. La 300gr faina punem 80-100ml ulei. Iese oricum excelent. Dupa ce am facut aluatul, il punem 30 minute in frigider. 
Merele le curatam si le taiem cubulete. Le punem toate intr-un bol mare. Le stropim cu zeama de lamaie, punem zaharul si scortisoara dupa gust. Punem si o lingura de ulei si amestecam totul. 
Scoatem aluatul din frigider si il impartim in 2. Intindem aluatul respectand marimea tavii rotunde pe care o avem. Neavand hartie pentru copt, eu am folosit folia de aluminiu si a fost ok.



Dupa ce am intins bine aluatul il punem in tava si punem deasupra biscuiti sfaramati cu mana. Se pot folosi orice fel de biscuti, important e sa fie uscati ca sa poata absorbi bine apa pe care o vor lasa merele in timpul coacerii.



Turnam merele inauntru si pregatim cealalta jumatate de aluat.



Acoperim merele cu aluatul si inchidem bine totul.




Punem in cuptorul preincalzit, 180grade 25-30minute. 



Ca idee in plus:  tarta mea a fost gata pe la ora 13. Dupa ce am scos-o din cuptor, am acoperit-o cu folie de aluminiu si am lasat-o in cuptorul stins. La ora 17 cand am scos-o din cuptor era inca usor calda si parca era si mai buna. S-au unit parca mai bine toate aromele.
De ce am facut asa ceva?? Pentru ca taind o felie de tarta nu mi s-a parut coapta foarte bine. O sa va pun poza inainte si dupa, se vede bine diferenta.
Inainte



Dupa



Pofta mare si sper sa va placa aceasta combinatie de sarat cu dulce. Noua ne-a placut mult :)

Nessun commento:

Posta un commento